co to jest trening funkcjonalny

Każdy z nas potrzebuje codziennej dawki ruchu. Bez niego nasze ciało zwyczajnie nie jest w stanie funkcjonować poprawnie. Oczywiście, każdy z nas nawet przy prostych, codziennych czynnościach rusza się nieustannie, ale jeśli ktoś prowadzi siedzący tryb życia, to jest to zwyczajnie zbyt mała dawka ruchu. Z tego powodu, szczególnie przy współczesnym stylu życia, powinniśmy dbać o dodatkową aktywność fizyczną i regularny, dopasowany do nas trening. Dla osób, które są zainteresowane ogólnym rozwojem swojej kondycji i wszystkich partii ciała ciekawą propozycją może być trening funkcjonalny.

Czym jest trening funkcjonalny?

Mówiąc ogólnie, głównym założeniem treningu funkcjonalnego jest przeniesienie na sportową matę różnych ruchów ciała, jakie wykonujemy przy codziennych czynnościach. Z pozoru brzmi to prosto, ale w rzeczywistości trening ten jest przede wszystkim bardzo intensywny, a wszystkie czynności znacznie utrudnione. Oprócz tego ćwiczenia należące do takiego treningu często obejmują także te partie mięśni, które w życiu codziennym nie są zbyt często wykorzystywane.

Same ćwiczenia w treningu funkcjonalnym muszą być bardzo zróżnicowane. Chodzi tu przede wszystkim o rozwój całego ciała, a nie tylko poszczególnych partii mięśni. Można je wykonywać wyłącznie w domu i bez korzystania z żadnego sprzętu, choć niewielkie wyposażenie takie jak hantle są tu bardzo przydatne.

trening funkcjonalny co to

Trening funkcjonalny – najważniejsze zalety

Jedną z zalet treningu funkcjonalnego jest jego wszechstronność. Wykonując takie ćwiczenia dbamy o rozwój całego ciała oraz wzmocnienie kondycji fizycznej. Jest to propozycja praktycznie dla każdego. Dzięki zróżnicowanym ćwiczeniom regularny trening tego typu pozwala nam znacznie lepiej funkcjonować w codziennym życiu.

Wzmacnianie poszczególnych partii ciała zmniejsza też ryzyko odniesienia kontuzji w życiu codziennym. Nasze ciało staje się dzięki temu sprawniejsze i bardziej wytrzymałe.

Wszechstronność treningu oznacza również, że można go wykonywać na różne sposoby. Jeśli ktoś nie ma możliwości ćwiczenia w profesjonalnym klubie lub przy użyciu zaawansowanego sprzętu, może bez problemów odbywać taki trening we własnym domu.

Trening funkcjonalny – dla kogo najlepszy?

Jak każdy rodzaj ćwiczeń, również trening funkcjonalny może nie być odpowiedni dla każdego. Trzeba przede wszystkim pamiętać, że jest on dość intensywny, przez co osoby po różnych urazach lub z problemami zdrowotnymi powinny wybrać coś mniej wymagającego. Ponadto trening funkcjonalny nie służy budowaniu masy mięśniowej.

Z drugiej strony można go polecić osobom odchudzającym się. Jest również świetnym sposobem na codzienne budowanie lepszej kondycji i wzmacnianie swojego ciała.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here